skip to Main Content

Δελτίο Τύπου για τον αναγκαίο ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, χωρίς προκαταλήψεις και ιδεοληψίες, για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ουσιαστικός και ειλικρινής διάλογος, χωρίς προκαταλήψεις και ιδεοληψίες, για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2015

Στον απόηχο της αποτυχίας της σημερινής συνάντησης μεταξύ της ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), που οδήγησε στην παραίτηση όλων των μελών της Διοικούσας Επιτροπής, είναι επιτακτική η ανάγκη να διασαφηνιστεί και να επαναπροσδιοριστεί η στάση του Υπουργείου για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ).

Έως σήμερα, η ηγεσία του Υπουργείου έχει προβεί σε σειρά ιδιαιτέρως ανησυχητικών εξαγγελιών που κατατείνουν στο πρότυπο μίας εξισωτικής παιδείας. Οι αντικρουόμενες εξαγγελίες της είναι ενδεικτικές της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζεται ένας ιστορικός θεσμός που παρέχει υψηλή ποιότητα δημόσιας, δωρεάν και πρωτοποριακής εκπαίδευσης για πάνω από 150 χρόνια στη χώρα μας.

Η κοινωνία έχει αγκαλιάσει τα ΠΠΣ, γεγονός που αποδεικνύεται έμπρακτα από το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον γονέων και μαθητών για τη φοίτηση σε αυτά, αλλά και από την προσδοκία ότι όλα τα δημόσια σχολεία θα ωφεληθούν από δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες και διαδικασίες που δοκιμάζονται και αξιολογούνται στα ΠΠΣ.

Η Κυβέρνηση οφείλει να διασαφηνίσει άμεσα τι σκοπεύει να κάνει με τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Προτού σπεύσει να καταργήσει ή να ακυρώσει εν μέρει το ισχύον καθεστώς, ας ενσκήψει με σεβασμό και εποικοδομητική διάθεση στα προβλήματα που επισημαίνουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί.

Κατόπιν επικοινωνίας που πραγματοποίησε η Βουλευτής Επικρατείας κα. Νίκη Κ. Κεραμέως, σε συνέχεια των άκρως ανησυχητικών σημερινών εξελίξεων, με μέλη της άρτι παραιτηθείσης ΔΕΠΠΣ καθώς και με Διευθυντές των Σχολείων αυτών, δήλωσε σχετικά: Απαιτείται ειλικρινής και ουσιαστικός διάλογος, χωρίς προκαταλήψεις και ιδεοληψίες, αφενός από σεβασμό σε έναν ιστορικό, πρωτοποριακό και αξιέπαινο θεσμό, και αφετέρου γιατί έτσι θα χτιστούν ευρύτερες συναινέσεις στα άκρως σημαντικά θέματα της παιδείας.

Back To Top